SUNflower 2012.09.02. 18:47

Gyógytorna

térd.jpgMűtét előtt nem sejtettem még, hogy a lábadozás első három hete nem mozdulatlan fekvésről, hanem kemény munkáról is szólni fog. Megint egy dolog, amit a keszekusza kommentelők és riogatók írásaiból nem tudtam egyértelműen kiolvasni. Volt aki azt írta, hogy három hétig semmi mozgás, begipszelt láb és gyakorlatilag kékhalál. Aztán akadt olyan, aki egyből gyógytornát emlegetett. Hát persze hogy fogalmam sem volt mi igaz ezekből és mi vár majd rám.

A műtét utáni napon már elkezdődött a gyógytorna. Manuális és gépiesített formában is kipróbálhattam magam. A gép csúcsszuper volt. Olyan mint egy bölcső, amibe belerakod a lábad és nagyon lassan, finoman hajlítgat. Egyszer el is aludtam közben, mert semmi dolga az embernek közben, csak élvezkedni. :) Az emberi erős már kicsit más volt: integetés a lábfejjel, labdás gyakorlatok, térdkalács mozgatás, miegymás. Fura, de nagyon jól esett a "mozgás" annak ellenére, hogy gyakorlatilag előző nap szerelték meg a térdem. Kedves volt nagyon a gyógytornász is. Elmagyarázott mindent, hogy miért fontos a torna és mi az amire mindenképpen figyelni kell a gyakorlatok végzése közben. Egy két dologra már én is rájöttem,így most me ezekből egy csokor jó tanács:

  1. a sarkad mindig maradjon lent a nyújtott lábas gyakorlatoknál, különben nem teszel kedvére frissen szerzett szalagodnak,
  2. feszegesd a határaid, csináld becsülettel és teljes koncentrációval a tornát,
  3. napi 2-3 alkalommal kell tornázni, de MINIMUM egyszer mindenképp mozgasd át magad!! Ennél a pontnál én a fokozatosság elvét követem. Az első itthon töltött napon minden gyakorlatból 10 db-ot csináltam, ami már önmagában is megterhelő volt, de sikerült. A második nap már kétszer tornáztam, de másodszorra nem csináltam 10et mindenből. Harmadnap a 2x10 volt a cél(és egy darabbal sem kevesebb!!), ma szinten tartok (tehát 2x10), holnap, azaz az 5. itthoni napon viszont már a háromszori alkalom lesz a cél az előzőekben leírt szisztéma alapján.
  4. ne lépj rá! NE TERHELD A MŰTÖTT LÁBAD! Ez egy nagyon fontos aranyszabály,

Kábé ezek azok a szabályok, amiket be kell tartani és akkor tuti sikerélményünk lesz. A három hét alatt azt kell elérni, hogy 90 fokban hajlítható legyen a térd. Most talán ez viccesnek tűnik, de az első napokban ez komoly próbatétel. A gyógytornász, aki a kórházban foglalkozott velem azt mondta, hogy nem mindenkinek sikerül ezt elérni. Én büszkén jelentem, hogy a műtét utáni 5. napon oly 85 foknál tartok, tehát ha ülök, már majdnem megvan a derékszög. Figyelni kell arra, hogy ezt tartani is sikerüljön, mert ha most nagy örömködve hátradőlnék, akkor lehet hogy 2,5 hét múlva szomorúan konstatálnám, hogy a korábbi teljesítményt sem sikerül elérnem.

A gyakorlatok elvégzéséhez nem kell más segédeszköz, csak egy puha laszti. Alkalmanként olyan 15-20 perc alatt elvégezhető a sorozat.

A 3 hét után konzultációra kell majd mennem és heti 2-3 alkalommal személyesen egy gyógytornász segítségével fogok (vagy többedmagammal fogunk?) tornázni. Már nagyon várom, hogy kimozduljak. Biztosan arról is írok majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://lca-sztike.blog.hu/api/trackback/id/tr644747744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása