SUNflower 2012.09.07. 19:15

Műtét után

Nah, ez rázós volt....

vigyázz.jpeg Azt már említettem, hogy a műtét után, fogvacogva ugyan, de viszonylag jó kedélyállapotban toltak a háromtizennyolcba. Rögtön kaptam egy adag infúziót, ami állítólag az epidurális érzéstelenítés utáni "ébresztő koktél". Viszonylag gyorsan elkezdtem érezni a hatását és ez roppant boldogsággal töltött el. Még poénkodtam is, hogy: "Tényleg nem bénultam le!!" :) Aztán a poénkodás kezdett halványulni, ahogy az érzés tért vissza belém.

Az első sarkalatos pont a pisilés volt. (És ezért most én kérek elnézést, de a téma igenis fontos.) Mert ugyebár amikor az ember leánya (vagy maga az ember) deréktől lefelé nem érez semmit, akkor ugyebár a WCre sem kéredzkedik ki. Mert hogy még csak azt sem érzi, hogy van neki olyanja. De a műtét után pár órával be kell hogy induljon magától újra minden. Most szólok mindenkinek, hogy ez nem olyan egyszerű, de azért sikerülhet! :) Nem részletezném ennél jobban ezt a témát szemérmességem révén, de elméleti síkon haladjunk végig azon, hogy akiknek nem sikerül, azokkal mi történik. Hát bizony akkor jön a katéter. Erről nem tudok személyeset írni, mert nem volt részem az élményben, de állítólag nem fájdalmas a dolog és segít azon hogy kijöjjön, aminek feltétlenül ki kell jönnie. Nos katétert nem, ellenben Nospa gyógyszert kaptam, hogy oldja a görcsöket, és segítsen, hogy könnyíthessek. Emellett pedig egy melegvizes palack landolt a pocakomon, hogy rásegítsen a gyógyszeripar eme remek vívmányára.... kb fél órát szenvedtem... de azt úgy intenzíven... aztán"befenyített" Nővérke a bizonyos "K" betűssel és mire visszajött, hogy felhelyezze a műszert, nos addigra hála a magasságosnak sikerült összehoznom magamtól a dolgot.

Lélekben tessék felkészülni arra, hogy menni fog és akkor rendben lesz. A másik pedig, hogy lehet, hogy nem ártott volna, ha belémcsöpög a második adag "ébresztő koktél" is, akkor talán odalent is felébredek... 

Az idő és a zsibbadás is jól elment a fenti közjátékkal, olyannyira, hogy elfelejtettem időben fájdalomcsillapítót kérni. Mert hát "bódogság" van, hogy mozog a lábam és tudok pisilni, de közben irdatlanul fáj már az operált végtagom. Ekkor kértem az első komoly fájdalomcsillapítót, amit kb 5kor (igen, a műtét után 2,5 órával) kaptam. Ezzel kicsit megcsúsztam. Jótanácsom, hogy amint elkezditek érezni magatokat, kérjetek gyógyszert (és most nem a Nospára gondolok!)!!! Nem szabad halogatni. Én ezt tettem, annak ellenére is, hogy többen felhívták rá a figyelmemet, hogy KÉRJEK és akkor a fájdalom elébe tudnak kerülni. Hát mi nem kerültünk. A fájdalom jött és ízekre szedte a testemet. Ez nem egy konkrét AÚÚÚÚ érzés, hanem egy zsibbasztó, egész testes lüktetés. Kb este 10 volt, amikor már túl voltam a második pirulámon is és el tudtam kezdeni arra koncentrálni, hogy ezen kell csak túllendülni és másnap már nagyon jó lesz.

angel.jpegSok erőt adtak azok a "nyugi zenék" és meditációs anyagok, amiket Anyukámtól kaptam. Megnyugtató volt hallgatni. Hol elbódított, hol pedig kapaszkodót adott maga a szöveg. Javaslom mindenkinek, hogy érdemes felszerelkezni ilyen jellegű ERŐforrással, mert igazán sokat segít lelkileg.

Azon az éjszakán másfél óránként ébredtem, folyamatosan vártam a másnapot, amikor már jobb minden.


És láss csodát: a másnap eljött!

Akkor már felkelhettem, merthogy az előző nap még a fejemet sem emelhettem meg, az epidurális érzéstelenítés miatt. Tartsa be mindenki ezt a szabályt, máskülönben migrénes fejfájási tüneteket produkálhat akár hónapokig is. Ez egy mellékhatása a gerinctáji érzéstelenítésnek, ami elkerülhető, ha hajszálvékony tűvel szúrnak meg az orvosok, illetve, ha tartod a vízszintet. :)

Nekem nem volt fejfájásom, csak nagyon szédültem a műtét másnapján. Felhívták a figyelmemet a sok folyadék, elsősorban víz fogyasztására. Ezeket mind betartottam és másnap már nem volt bajom.

Aki olvasta a blogot, az tudja, hogy a kórházba vonulásom napján milyen eseményre érkeztünk a háromtizennyolcba. :) Draincső kiszedés a térdből. Amikor elkezdtem írni, azt mondtam, hogy én nem riogatok majd senkit, így jöjjön inkább pár jótanács. (Merthogy ezt a dolgot is túl lehet élni!) Az már fix, hogy ez mindenkinek teljesen más érzés és, hogy fel lehet rá készülni lélekben. Én egész éjjel, azt szugeráltam magamban, hogy milyen könnyedén engedi majd el a testem a csöveket és mekkora megkönnyebbülés lesz majd utána.

Kettő cső van, ami elvezeti a folyadékot a térdből. Egy kisebb és egy hosszabb, ami az izületek között tekergőzik. Az első egyáltalán nem fájt, becs' szóra, szinte nem is éreztem. A második kicsit hosszabb volt, de az a megkönnyebbülés ami akkor ért, hogy már egyáltalán nem volt bennem, az valami hihetetlenül felemelő érzés volt. Nekem nagyon nagy erőt adott az, hogy tudtam mi vár rám ezután. Tudtam, hogy pár perc múlva olyan jól leszek, hogy kicsattanok és nagy mosollyal várom majd a gyógytornászt.

posit.jpg

Higgyétek el, nagyon sok erőt tud adni az, ha pozitív gondolatokkal töltitek fel magatokat. Mindig azt kell szem előtt tartani, hogy milyen JÓ dolgok vannak az előttünk álló eseményekben. Mert bizony igaz az a mondás, hogy: "Minden rosszban van valami jó."

A bejegyzés trackback címe:

https://lca-sztike.blog.hu/api/trackback/id/tr914759579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása